Mengapa Negara China Hebat Dalam Sukan? Part 2

on 28 November 2011

Assalamualaikum & salam sejahtera

Entri ini merupakan kesinambungan dari entri sebelum ini. Jika anda belum membacanya entri tersebut boleh klik link di bawah.


Untuk entri kali ini saya hanya ingin menambah beberapa lagi keping gambar tentang  bagaimana jurulatih sukan di negera China melatih kanak-kanak kecil mereka supaya hebat dalam sukan yang mereka ceburi. Bak kata pepatah 'meluntur buluh biarlah dari rebungnya'. Tapi takkanlah nak lentur tulang budak-budak tu. Kalau patah tulang belakang budak tu siapa nak ganti. Kesian, menderita lumpuh sampai mati.






Video di bawah ini menunjukkan perbezaan diantara cara latihan yang dijalankan di Amerika Syarikat dengan cara latihan yang dijalankan di China. Amat berbeza!..
Video bagaimana kanak-kanak di negara China dilatih:






@








Video bagaimana kanak-kanak di Amerika Syarikat dilatih:








Wassalam~
Ranking: 5

{ 7 Comments... read them below or add one }

paihujey mengatakan...

yup,kalau nak dibandingkan dengan negara kita..salah satu faktornya sebab ibu bapa lebih mengutamakan pelajaran anak-anak dan menganggap bidang sukan tiada masa depan..sebab tu tak banyak atlet2 muda kita..cuma yang aku perhatikan kalau ada atlet muda negara kita pun sebab dari keluarga yang berada..hehe..sekadar pandangan aku jela ni..



sudikan membantu saya untuk memenangi iPad 2 dengan menekan butang Tweet, Like dan +1 di akhir entry ini..http://paihujey.com/blog/apakah-gadget-impian-pilihan-aku/


28 November 2011 pukul 18.16
Fur Bites Pet Shop mengatakan...

sbbnya rami ibubapa percaya bhawa hanya ilmu dan pelajaran sj yg dapat mengubah nasib keluarga... sukan sebagai smpingan. tp masalahnya cara yang digunakan oleh jurulatih china sungguh melampau. Kanak-kanak x sepatutnya dipelakukan sebegitu. didik kanak-kanak dengan kasih sayang bukannya kekerasan yang boleh mencederakan anggota badan.


28 November 2011 pukul 18.24
Anonim mengatakan...

adoiyai kesian budak2 tuuuuuuuh


28 November 2011 pukul 18.54
Fur Bites Pet Shop mengatakan...

@Aku Mad: apa yg wow tu mad..=)


28 November 2011 pukul 23.11
Fur Bites Pet Shop mengatakan...

pakcik Annonymous: tu la pasal... tengok video tu pun dah lain mcm.. kalau patah la tulang budak tu.. xtau apa nk jdi.. ish2


28 November 2011 pukul 23.12
Anonim mengatakan...

perlukah sampai macam ni sekali....


15 Desember 2011 pukul 11.49

Posting Komentar

 
© JOMKONGSISTORY.COM All Rights Reserved