Pengalaman Mengikuti Contest Lelaki Kacak

on 16 Juni 2012

Pengalaman Contest Lelaki Kacak!! Alhamdulillah, akhirnya contest lelaki kacak yang berlangsung selama 3 bulan lebih sudah tamat. Banyak pengalaman, suka duka, yang dapat diperoleh dari contest ini.



Terlebih dahulu saya ucapkan terima kasih kepada penganjur contest ini, bro Titan pemilik blog Earncent.com. Selain itu terima kasih juga kepada penaja contest ini yang memang baik hati bagi hadiah yang boleh dikatakan agak lumayan. 

Sebenarnya memang saya dah lama menunggu contest sebengini sejak pertama kali sertai contest seo anjuran cerimamamat dulu. Masa tu saya baru nak menceburi diri dalam dunia blogging. Masa tu juga saya masih ingat lagi blogger yang memang ialah Forblogger.net. Dia memang Otai!! Nasib baiklah untuk contest kali ini Forblogger join last minit. kalau tak memang susah la nak memang.

Di kesempatan ini, saya ingin kongsikan sedikit tips yang saya gunakan untuk tingkatkan ranking keyword 'Lelaki Kacak' di carian google. perkara paling penting sebenarnya isi entri anda. Format penulisan artikel kenalah betul. Tidak perlu menulis artikel yang panjang berjela. Yang pentingnya ialah artikel tersebut releven di mata robot Google. Keyword lelaki kacak pula tidak perlu terlalu padat. Pentingkan kualiti bukan kuantiti.

Selain itu, backlink juga penting untuk anda naikkan ranking artikel anda di Google. Rajin-rajinlah backlink artikel anda di website yang mempunyai pagerank tinggi. Untuk mengetahui lelbih lanjut tentang backlink, anda hanya perlu search di Google kerana memang sudah banyak tips backlink yang dikongsikan di kalangan blogger. Saya sarankan anda lawati blog Forblogger.net kerana di sana banyak tips-tips berguna yang anda perlu tahu sebagai seorang blogger.

Akhir kata saya ucapkan terima kasih kepada sesiapa sahaja yang menyokong saya sepanjang saya menyertai contest lelaki kacak ini. Kepada semua pememang, saya ucapkan tahniah!!

Ranking: 5

{ 6 Comments... read them below or add one }

Unknown mengatakan...

forblogger tu blog ko jgk ker?


19 Juni 2012 pukul 19.02
Fur Bites Pet Shop mengatakan...

Bukan la bro.. yg tu blog member gua..


20 Juni 2012 pukul 10.39
Unknown mengatakan...

tahniah bro


21 Juni 2012 pukul 10.36
Sya Isya mengatakan...

Entry tips seo yg sempoi. Tahniah, mng.


8 Juli 2012 pukul 10.40
THE AUTHOR mengatakan...

3 bulan saya lihat ..entri semua bertajuk lelaki kacak..
Ini rupanya salah satu teknik nak dapat kanperhatian Pak Google yek...faham2


1 Agustus 2012 pukul 19.55
Unknown mengatakan...

nice2... nice share here. muah.. hahah.


16 Agustus 2012 pukul 11.17

Posting Komentar

 
© JOMKONGSISTORY.COM All Rights Reserved