YUNA Kecewa Anugerah Lagu Terbaik AIM18 Sah Ditarik Balik

on 24 November 2011

YUNA Kecewa Anugerah Lagu Terbaik AIM18 Sah Ditarik Balik

Assalamualaikum & salam sejahtera


Yuna, penyanyi dan komposer muda berbakat besar meluahkan rasa terkilan dan kecewanya terhadap tindakan penganjur AIM18 kerana menarik balik anugerah yang telah dimilikinya. Walaupun begitu beliau akur dan meminta agar pihak penganjur segera membuat sidang akhbar bagi menjelaskan bagaimana perkara tersebut terjadi. 
Saya membesar dengan mengagumi penganjuran AIM sebelum ini. Apabila memenangi anugerah yang amat saya hargai dan ditarik balik atas kesilapan yang dikatakan sudah tentu rasa terkilan - Yuna

Namun begitu, Yuna tidak bercadang untuk membuat sebarang tindakan undang-undang terhadap pihak penganjur iaitu Persatuan Industri Rakaman Malaysia (RIM). Semasa menerima anugerah lagu terbaik AIM18 yang lepas, Yuna sudah merasakan ada perkara yang tidak kena dengan anugerah yang diperolehnya kerana syarat anugerah lagu utama perlulah diberikan kepada lagu yang menang dalam setiap kategory lagu yang dipertandingkan. 
Saya akur dengan setiap syarat diberikan, tetapi apabila kemenangan ditarik balik sudah tentu timbul kekeliruan. Bukan saja kepada saya, tetapi seluruh penggiat industri muzik tempatan - Yuna

Wassalam~
Ranking: 5

{ 15 Comments... read them below or add one }

Othello mengatakan...

singgah jln2..lalala


24 November 2011 07.57
~C-K-K~ mengatakan...

nntikan kunjungan balas dari pemilik kedai kopi JKS..


24 November 2011 08.01
kozumi_ro mengatakan...

cian yuna...


24 November 2011 08.56
Anonim mengatakan...

satu lagi propaganda illuminati.....cuba meracuni minda rakyat msia dengan doktrin2 sesat mereka melalui industri hiburan....daripada sokong industri hiburan yg terang-terang melalaikan ni baik sokong industri kecil dan sederhana(iks)...


24 November 2011 08.56
~C-K-K~ mengatakan...

@kozumi_ro: ape boleh buat... benda dah jadi.. kita mampu bersimpati sj..


24 November 2011 08.59
~C-K-K~ mengatakan...

@pakcik Anonymous: entah la... tp yg penting ini semua dunia belaka.. btol2.. hiburan yang melalaikan..


24 November 2011 09.00
EYFAalias mengatakan...

sian yunaaa. tp xpe sbb sy xminat yuna sgt, hehe


24 November 2011 09.24
~C-K-K~ mengatakan...

@EYFAalias: haha... sy pun x minat sngt lagu YUNA... tp simpati la kat yuna.. Sanggup AIM18 buat mcm tu kat dia.. malu weii..


24 November 2011 09.28
Anonim mengatakan...

AIM pn bebal...yg lepas tu biar la lepas...kepala bana pnya AIM....


24 November 2011 10.13
~C-K-K~ mengatakan...

tu la pasal.. buruk siku.. memalukan orng lain sj.. diam2 sudah..


24 November 2011 10.18
.diannorhayati. mengatakan...

hishhhh tak faham knp dorang buat camtu,.

tp kesian kt yuna la..


24 November 2011 12.19
~C-K-K~ mengatakan...

pasni dia dah tawar hati nak bertnding dlm AIM lepas ni... huhu


24 November 2011 12.43
tulisan buruk mengatakan...

; nak buat macam mana, tak ada rezeki.. makanan dalam mulut pun boleh keluar balik kalau bukan rezeki kita :)


25 November 2011 08.45
~C-K-K~ mengatakan...

mmm... rezeki semuanya dari tuhan... mungkin lepas ni rezeki yuna akan ada yg lebih baik.. InsyaAllah..


25 November 2011 10.05
entah mengatakan...

padang muke..org nak nyanyi ko sibuk nak nyanyi ngan lagu bodoh mcm beruk ko...beruk bertudung memekik d pentas....


27 November 2011 12.46

Posting Komentar

 
© JOMKONGSISTORY.COM All Rights Reserved