PERMOHONAN KEMASUKAN KE UNIVERSITI MOROCCO

on 22 Februari 2012

PERMOHONAN KEMASUKAN KE UNIVERSITI MOROCCO SESI AKADEMIK 2012/2013 UNTUK PELAJAR MALAYSIA LEPASAN SPM TAHUN 2011

Assalamualaikum & salam sejahtera

UNIVERSITI MOROCCO

 
SYARAT PERMOHONAN DAN PENDAFTARAN PELAJAR DI UNIVERSITI MOROCCO SESI AKADEMIK 2011/2012

1. Pemohon yang ingin mengikuti pengajian di universiti Morocco peringkat ijazah pertama hendaklah memenuhi syarat kelayakan minimum yang telah ditetapkan oleh Kementerian Pengajian Tinggi seperti berikut:

i) Mempunyai Sijil Pelajaran Malaysia (SPM 2011) dengan memperoleh lima (5) Kepujian; dan mendapat B bagi subjek Bahasa Arab. Pemohon yang  Mempunyai sijil (SPM) selain daripada tahun 2011 anda TIDAK LAYAK untuk memohon.

2. Semua pemohon yang memohon untuk pengajian ke Morocco perlu menghadiri Kursus Kenegaraan anjuran Biro Tatanegara yang akan dikendalikan oleh pihak Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia.

3. Pemohon juga hendaklah memenuhi semua syarat kelayakan yang telah ditetapkan oleh pihak Universiti di Morocco.

4. Borang Permohonan dan Pendaftaran Pelajar ke Universiti di Morocco hanya akan dikeluarkan selepas keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) diumumkan. Borang permohonan boleh dimuat turun dari laman web jpt.mohe.gov.my

5. Sebarang pertanyaan dan maklumat lanjut boleh menghubungi Bahagian Education Malaysia, Jabatan Pengajian Tinggi, Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia di talian 03-8870 6611/6631/6627.


Wassalam~


 
Derma [LIKE] Anda!


Ranking: 5

{ 0 Comments... read them below or add one }

Posting Komentar

 
© JOMKONGSISTORY.COM All Rights Reserved