NAJWA LATIF DIPERSENDA DAN DIKRITIK ARTIS SENIOR | AJL26

on 06 Februari 2012


Assalamualaikum & salam sejahtera

Najwa Latif Dikritik

Penyanyi dan komposer muda berbakat besar, Najwa Latif, 17 yang kini namanya semakin dikenali di seluruh Malaysia, baru-baru ini dikatakan menerima kritikan dari segelintir pihak yang mengatakan lagu yang dibawanya dalam pentas Anugerah Juara Lagu ke-26 peringkat akhir sebenarnya tidak layak dipertandingkan.

Lagu yang berjudul 'Cinta Muka Buku' yang liriknya dihasilkannya sendiri bersama-sama kakaknya, Syafiqa latif telah layak ke peringkat akhir setelah melalui beberapa tapisan dan telah mengetepikan beberapa lagu dari artis senior seperti Stacy, Hujan, Meet Uncle Hussein, Hazama dan Adira untuk layak ke pusingan akhir AJL26.

Najwa Comel
Bakat nyanyian yang dimilikinya memiliki kelainan berbeza bagi melayakkan dirinya sampai ke peringkat akhir. Disebabkan umurnya yang masih terlalu muda jika dibandingkan dengan artis sedia ada, ada segelintir pihak termasuk artis memandang rendah kebolehannya. Semasa di pentas akhir AJL26 baru-baru ini, dikatakan Najwa Latif telah dipersendakan oleh beberapa artis senior bertujuan untuk melemahkan semangatnya.

Namun, Najwa Latif tidak menganggap cabaran itu sebagai pematah semangatnya terus maju dalam dunia nyanyian. Dia berazam untuk terus berusaha memperbaiki mutu nyanyian dan hasil penulisan lirik lagunya. Najwa Latif yang juga ingin memperbaiki kemahirannya dalam bermain alat muzik terutamanya gitar.



P/s: Semoga Najwa akan tabah dalam meneruskan karier seninya. Tapi yang penting pelajaran jangan dilupa!

Wassalam~



 
Derma [LIKE] Anda!


Sumber: mStar
Ranking: 5

{ 3 Comments... read them below or add one }

cinta siswi mengatakan...

haihh.. mcm2 la manusia nie.. kritik membina xpe.. jgn menjatuhkan.. same2 dlm industri muzik kn..


7 Februari 2012 pukul 00.16
Fur Bites Pet Shop mengatakan...

Tu la pasal... biar sama2 naik..


7 Februari 2012 pukul 02.50
Unknown mengatakan...

mcm mana melayu nak maju kalau perasaan dengki tu menebal...


24 Maret 2012 pukul 11.20

Posting Komentar

 
© JOMKONGSISTORY.COM All Rights Reserved